Frågor och svar
Hur fungerar Multi Rehab?

Hos Multi Rehab får du smidig, enkel och säker vård av leg. fysioterapeut och leg. arbetsterapeut digitalt via videosamtal, telefonsamtal och chatt.

 

Hur bokar/avbokar jag min tid?

För att boka ett besök klickar du först på knappen "boka tid". Du kommer till en ny sida. Logga in med BankID och välj därefter "boka en tid". Du kan därefter välja att boka tid hos en leg. fysioterapeut eller leg. arbetsterapeut. Du kan även välja vilken terapeut du vill boka tid hos. Fyll i personuppgifter och boka därefter den tid som passar dig. Du får en bokningsbekräftelse på epost samt påminnelse sms 24h innan besöket. Logga in några minuter innan besöket så ringer terapeuten upp dig när det är dags.

För att avboka din tid kan du gå in på bekräftelsemejlet och följa de instruktioner som anges. Avbokning sker senast 24h innan besöket. 

Vad kostar det?

Ett videobesök hos fysioterapeut eller arbetsterapeut kostar 200kr. Ett teleonsamtal kostar 100kr. Vid sen avbokning debiteras 50% av avgiften. 

Hur betalar jag?

Betalning kan ske via klarna samt digital E-faktura som skickas till din mejl efter genomfört besök.  

Hur lagras min information?

All information hanteras enligt personuppgiftslagen samt patientdatalagen. Din journal är sekretessbelagd och ingen annan får läsa den förutom behörig terapeut. Videosamtalen spelas inte in och är krypterade. Du kan även få dina journaler utskrivna och skickade till dig om du önskar. 

Vad kan jag få hjälp med?

Hos oss kan du få digital fysioterapi och arbetsterapi. Detta innebär att du kan söka till oss om du har olika skador samt smärt- och sjukdomstillstånd som påverkar dina muskler, leder och/eller nerver. Du kan få vård i form av rådgivning, vägledning, informationsrådgivning samt behandling. Vid behov hänvisas du vidare till fysisk vård. 

Vad krävs för att ett videosamtal/telefonsamtal ska ske?

 

För att ett videosamtal ska ske krävs det Bank ID, fungerande internetuppkoppling samt stöd för video och ljud på din mobila enhet. För ett telefonsamtal krävs det endast att du fyllt i ditt telefonnr vid bokningen. 

Får jag ett kvitto för mitt besök hos er? 

Ja du får ett kvitto till din mejl direkt efter betalning. 

Gäller mitt högkostnadskort?

Då Multi Rehab ännu inte har anslutit sig till ett landsting gäller tyvärr inte högkostnadsskyddet. 

Kan jag kontakta Multi rehab för mina barn?

Ja, Multi rehab finns här även för dina barn. Du legitimerar dig med ditt BankID och väljer därefter när du får frågan om vem som behöver vård. Barnet måste vara närvarande under vårdmötet. Personer som fyllt 16 år kan själva logga in genom sitt egna BankID.

Var vänder jag mig om jag har klagomål?

Vid klagomål kan du alltid kontakta info@multirehab.se .

​​